Česa se držati in čemu se Izogibati pri načrtovanju uporabniškega vmesnika

03.04.2023

Uporabniški vmesnik (UI) je tisto, kar uporabnik vidi pri interakciji s katerim koli izdelkom, aplikacijo ali platformo. Privlačne uporabniške izkušnje so zgrajene na podlagi dobro zasnovanega vmesnika. Kot začetniki smo vsi navdušeni nad dizajni različnih spletnih strani in se sprašujemo, kako lahko ustvarimo tak dizajn sami.

Obstaja nekaj pravil, ki jih je potrebno upoštevati kot temeljne koncepte oblikovanja za gradnjo učinkovitega in preglednega uporabniškega vmesnika.

Torej  kako ustvarimo nenatrpan, enostaven in profesionalni design?
Predstavila vam bom nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali ustvariti boljšo uporabniško izkušnjo.

Uporaba “človeškega” jezika

Uporaba empatičnega jezika pomaga pritegniti uporabnika in daje občutek dobre uporabniške izkušnje skozi vaš dizajn.

Horizontalna poravnava

Dobra poravnava na zaslonu izboljša berljivost vsebine in nam olajša pregledovanje.

Uporaba ikon

Uporaba ikon z besedilom pripomore k lažjemu razumevanju vsebine. Zaradi tega je vse bolj pregledno in uporabniku pade takoj v oči.

Deljenje vsebine

Uporaba dolgih stavkov in odstavkov otežuje branje. Če želite imeti dobro uporabniško izkušnjo (UX) in pregleden uporabniški vmesnik (UI), se morate osredotočiti na poudarjanje samo ključnih točk, z uporabo oznak ali razdelitvijo vsebine na manjše dele.
Zlasti pri vsebini, kot so pogoji uporabe ali katere koli deklaracije, nam naštevanje pomaga pri pregledu vsebine. Manj verjetno je, da bodo informacije ostale neprebrane.

Vrstica z koraki

Vrstica s koraki pomaga slediti in omogoča enostavno premikanje naprej in nazaj. Postopki, kot so spletno nakupovanje, izpolnjevanje obrazcev, prijava itd., uporabljajo to obliko za lažje sledenje procesu.

Kazalnik napak

Vsa neveljavna stanja ali napake je treba jasno označiti. Brez razumevanja, kaj je šlo narobe, se bo uporabnik počutil razočarano in bi lahko obupal nad postopkom. Pri oblikovanju vmesnikov je zelo pomembno, da natančno nakažemo, na pravem mestu, napako in se tako izognemo dvoumnosti.

Enostavno dosegljiv “poziv k dejanju” (call to action)

Po Fittovem zakonu sta razdalja in videz ciljnega območja sorazmerna s sprejetim ukrepom. Če želite ohraniti fokus na dejanju, je treba CTA postaviti natančno. Tudi velikost gumba mora biti preprosta za klikanje, da se izognete nevšečnostim pri doseganju cilja.

To je 7 osnovnih pravil, ki bi jih morali upoštevati pri načrtovanju uporabniškega vmesnika. Upam, da vam bo to pomagalo razumeti osnove oblikovanja uporabniškega vmesnika.

Urška Premzl
Oblikovalka digitalnih vsebin,
front-end programerka

urska.premzl@kompas-xnet.si


Potrebuješ pomoč?
Potrebuješ pomoč?